duminică, 16 noiembrie 2008

Efect existential..

In miez de noapte,pe cand dormeam mai bine,ma trezesc cu o pofta halucinanta de tutun si vin.

"Ah,al naibii vis.Pe cand ma vedeam si eu intr`o poveste cu happy end,taman atunci trebuia sa`mi apara poftele."Cu o fata de nedescris si cu un par in cap,de zici ca eram ruda cu "Afro Man",incep sa cotrobai prin camera mea dupa tutunu`mi drag.Nici urma de el.Mi`am adus aminte vag ca mi`am lasat pachetul in garaj,in vizita fulger la motoru`mi iubit.Nu`i bai.Incerc la frigider.Poate am noroc cu sticla de vin.Se repeta povestea.Nicio urma de vreo sticla de vin.Ma duc extrem de irascibila in pat si incerc sa adorm la loc,crezand ca pot uita mirosul unui Cabernet Sauvignon, acel vin ideal cu o culoare extravaganta si un buchet mirobolant.Imi plange sufletul dupa o gura din licoarea bahica.Dar nu'i nimic.Poate pot adormi la loc si macar ma visez stand undeva intr`un mediu ambiant,cu muzica jazz,cu fum in coltul in care stau si cu un pahar de vin."Ah,de ce ma tot gandesc?" Trebuie sa fac ceva. In disperare de cauza,ma imbrac si plec catre garaj pentru a`mi recupera tutunul de care aveam atata nevoie si in acest drum aveam sa ma opresc sa`mi iau si sticla de vin mult visata.

Ma opresc la o trecere de pietoni la culoarea rosie a semaforului si stau si astept.Mai erau vreo 10 secunde pana aveam sa trec.Dupa doua momente de clipire si cascat,apare un SUV la semafor care'mi face semn ca pot trece.Zis si facut.Cu pasi repezi si cuminti imi fac datoria de pieton si trec strada.Usor,geamul SUV'ului se lasa si se aude o voce : "Hei domnisoara,nu ti`e frica singurica in noapte?"

Il ignor si tac.Oricum e acelasi gen de barbat care vrea doar sa ti`o traga.E genul de tip care crede ca daca are o masina mare gen [X5,Q7],toate femeile ii cad la picioare.Genul asta de masini ma dezgusta.Pentru a putea realiza interiorul unei asemenea masini,probabil ca o jumatate din turma din bovine ar urma sa fie sacrificate.Pentru ce?Pentru ca acest cretin sa poata transpira linistit in scaunul lui de pilot.

Sa revenim la ale noastre...Dupa cateva momente de gandire profunda,ajung la garaj si cu o privire de copil tampit ma bucur enorm vazandu'mi pachetul de tigari neatins.Imi scot o tigara si vreau sa o aprind.Fiind asa de entuziasmata ca plec in cautarea bauturii preferate,uit sa'mi iau bricheta.In momentul in care vad ca nu am cu ce sa'mi aprins tigara,imi apare o imagine in fata ochilor,mare cat Casa Poporului.Imaginea unei brichete Zippo.Nu mai stau pe ganduri.Nici nu`mi mai salut iubirea pe doua roti.Ca sa impac si capra si varza,plec in cautarea unui magazin care sa aiba si o bricheta decenta dar si sticla de vin mult dorita.

Intr`un final,dupa vreo 20 de minute de cautari,gasesc ceea ce am cautat.Un Sauvignon din 95 si`o bricheta cu 1 leu.Daca mi`ati fi vazut moaca tampa de copil m`ati fi asemanat cu un pusti care afla ca nu exista Mos Craciun.Ma opresc in fata magazinului,ma pun jos pe prag si ma linistesc cu una bucata foita umpluta cu tutun.Apoi realizez ca imi doresc enorm sa ajung acasa,sa pun vinul in frigider sa ajunga la temperatura ideala a unui Sauvignon,care apropo,daca nu stiati..este de 16-17 grade C.Dupa vreo jumatate de ora de jelit si mers pe strazile pustii si gri,ajung acasa fericita.Cu gandul ca imi umplu cada cu apa calda -nu suport apa fierbinte-fac o baie buna,alaturi de`un pahar de vin si`o tigara buna,uit sa mai inchid usa de la intrare cu yala de jos. Nu e niciun bai.Nu cred ca m`a urmarit vreun hot care doreste sa'mi sparga casa si sa`mi puna niste bani pe masa. Deci niciun stres,imi vad de ale mele in continuare...

Asadar,dau drumul la apa in cada si ce ma gandeam eu?Pana se umple cada,sa'mi instalez eu un coltisor al meu,sa`mi dau drumul sa`mi cante Frank a lu` Sinatra,sa`mi aprind o tigara si sa savurez putin vin.

Zis si facut.Altceva nu`mi puteam dori.Somn nu aveam,apa curgea iar vinul il savuram din plin.Dupa vreo 3 melodii de a lui Sinatra,am adormit.Dupa vreo jumatate de ora ma trezesc,inima batandu`mi din plin.Ce noroc domnule,ce noroc!Cred ca atunci cand eram mai mica am cazut intr'o oala de cacat,ca altfel nu`mi explic chestia asta.Apa s-a luat si din fericire nu mi`am inundat vecinii.Mi`am bagat ceva in ea baie si m`am intors inapoi la coltisorul meu.Stiind ca am de gand sa dorm,imi termin sticla de vin si schimb playlist`ul lui Sinatra cu cel al lui Armstrong,Louis Armstrong.

Din tot ce`mi amintesc este versul : "I think to myself,what a wonderful world"

Cu versul asta cred ca am adormit.

Acum ma uit la sticla`mi goala si la o ultima tigara si inca simt gustul acelor struguri.

Cred ca voi mai avea nevoie de`o sticla in seara asta,nu de alta,dar e duminica,iar duminica am program de film pe Acasa Tv.Sunt acele filme linistitoare care te duc intr`o stare de euforie si poti adormi linistit.Sunt acele filme romantice care se vor termina intotdeauna cu happy end.In aceasta seara puteti vizualiza "Eu si Printul II",un film excelent.

Avem nevoie de romantism pentru a face cunostinta cu persoana noastra.



 

2 comentarii:

Anonim spunea...

interesant!limbaj viu, ganduri profunde.ultima fraza e geniala, nu credeam ca iti poti regasi eul intr'o atmosfera de romantism, aveam o cu totul alta reteta

Bianca S. spunea...

Unele lucruri se intampla tocmai de unde nu te astepti.